ICA Events tarafından gerçekleştirilen 18. BeautyEurasia Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı, sektörde lider firmaların ve ülkelerin katılımı ile verimli iş birliklerinin oluşturulmasına ve sektörün gelişmesine katkıda bulundu. 15 – 17 Haziran tarihleri arasında düzenlenen fuar, dünyanın dört bir yanındaki uluslararası üretici ve tedarikçilerin ürün, hizmet ve teknolojilerini İstanbul Fuar Merkezi’nde bir araya getirdi.
BeautyEurasia, VIP davetli alım heyeti programı kapsamında; Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere, 70 ülkeden 600’ün üzerinde profesyonel satın almacıyı katılımcılarla buluşturdu. Bu program ile katılımcılar, çok sayıda uluslararası üst düzey alıcı ile bir araya gelerek iş geliştirme, ortaklık anlaşmaları yaptılar. Rusya, Fransa, Bulgaristan, Yunanistan, Hindistan, İtalya, İsviçre, Ukrayna, Japonya ve Çin gibi ülkeler başta olmak üzere toplamda 450’ye yakın yerli ve yabancı firma aynı platformda buluştu.
Kozmetik ve kişisel bakım sektörlerinin Türkiye ve Avrasya bölgesindeki lider fuarı BeautyEurasia, 3 gün boyunca yoğun ilgi gördü. Kişisel bakım ürünleri, parfüm ve deodorantlar, kuaför ekipmanları, renkli kozmetik ürünleri, temizlik ve hijyen ürünleri, bebek hijyen ürünleri, tırnak bakımı ürünleri, saç bakım ürünleri, paketleme ve etiketleme makineleri, peruk-kaş-kirpik, epilasyon cihazları gibi sektörün en kilit ürün grupları BeautyEurasia’da yer aldı. Katılımcılarla, satın almacıların buluştuğu ve iş ortaklıklarının kurulduğu fuarda, ziyaretçiler makyaj, protez tırnak, cilt bakım uygulamaları başta olmak üzere; birçok ürün grubunu deneyimleme fırsatı buldular.
BeautyEurasia bu yıl da Türkiye ekonomisine büyük katkı sağladı
Fuarın bu seneki performansını değerlendiren BeautyEurasia Fuar Direktörü Filiz Mehmedova, görüşlerini dile getirdi: “Yeni iş birliği ve ihracat fırsatları için zemin hazırlamasının ötesinde bir misyona sahip BeautyEurasia, sektörün yol haritasını çizmeye bu yıl da başarıyla devam etti. Yeni ihracat fırsatlarına ev sahipliği yapan BeautyEurasia, bu yıl özellikle yurt dışından gelen çok güçlü talep ve ilgi ile karşı karşıya kaldı. Saç, makyaj, tırnak, epilasyon ve kişisel bakım trendlerinin ve işin püf noktalarının paylaşıldığı fuar standlarında, teknikler ve ürünler hakkında katılımcı ve ziyaretçilere bilgiler verildi.”
Kozmetik ihracatının ilk çeyrekte epilasyon ürünleri hariç tüm ürün gruplarında artış gösterdiğine vurgu yapan Mehmedova, “Türkiye kozmetikte önemli bir üretim ülkesi olarak öne çıkarken, ilave tedarik talebi de yükseldi. 2023 yılının ilk çeyreğine baktığımızda, kozmetik sektöründe Türkiye’nin genelde ve birçok sektör ortalamasının üzerinde ihracat artışı sağladığını görüyoruz. Bu gelişmeler ışığında, 2023 yılının ilk çeyrek döneminde ihracatı 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 27,1 artan ve 652,3 milyon dolara yükselen bu sektörde, BeautyEurasia güçlü bölgesel ağı ile Türkiye için yeni iş, ortaklık ve ihracat fırsatları yarattı. 18 yıldır Türkiye’nin tek kozmetik fuarı olarak bu gelişimlere katkı sağlamaktan dolayı mutluluk duyuyoruz” dedi.
EHA